ویرایش کنید

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

اطلاعات تماس

 خواص بی نظیر ماهی ساردین که نمی دانید!

ماهی ساردین (Sardine) یکی از ماهی های خوشمزه روغنی می باشد که خواص زیادی مثل افزایش ایمنی بدن، تقویت و زیباسازی پوست، حفظ انرژی بدن و جلوگیری از خستگی، تقویت سیستم تولید مثل و بارداری، حفظ قند خونو جلوگیری از دیابت و کمک به کاهش وزن و کلی ویتامین و مواد معدنی می باشد. امروز با گنوپودر همراه باشید تا درمورد خواص ماهی ساردین و  بیشتر بخوانیم.

ماهی ساردین چیست؟

ساردین ها، دسته ای ماهی های روغنی هستند. ریشه اسم این گونه به ایتالیا و جزیره ساردینیا (Sardinia)، جزیره ای نزدیک این کشور بر می گردد چون که ماهی ساردین، در این آب ها زیاد بود و به وفور پیدا میشد. ماهی ساردین به خاطر مزه نسبتا بد و بوی تندش همیشه مورد سرزنش قرار میگیرد اما با تکنیک های مخصوص اشپزی می توان وعده خوشمزه ای را برای خودمون سرو کنیم. فواید و تاثیرات این ماهی برای سلامت رژیم غذایی ما بسیار است و ضروری است که از این ماهی استفاده کنیم.

خواص ماهی ساردین

۱ – منبع مواد مغذی

مواد مغذی به موادی می گویند که جدا از تامین انرژی مورد نیاز بدن وظیفه تنظیم اعمال مختلف بدن ما را دارند. بدن ما توان ساخت مقدار کافی از این مواد را ندارد و باید از راه غذا خوردن به بدن برسد. بدن ما به سه نوع مواد مغذی احتیاج دارد : چرپی، قند (کربوهیدرات) و پروتئین ها. تقریبا در هر ۱۲۰ گرم ماهی ساردین، ۲۳ گرم پروتئین، ۱.۴ گرم چربی اشباع شده و ۱۰.۵ گرم چربی دریافت کنید. با این اوصاف، ماهی ساردین برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند گزینه بسیار خوبی است. ازمایشات و تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که اسیدهای چرب امگا ۳، علاوه بر کاهش کلسترول خون، پیشگیری از سکته ، در بهبود افسردگی و اضطراب نیز موثر هستند. به همین دلیل ساردین برای سلامت قلبی-عروقی بدن مفید است.

۲ – حفظ سلامت استخوان ها

از بین تمامی مواد معدنی، استخوان ها به فسفر، کلسیم و ویتامین D بیشتر نیاز دارند. چراکه حدودا ۹۹ درصد کلسیم بدن ما در استخوان های ما ذخیره شده و این اهمیت خوردن ساردین را دوچندان می کند. در هر ۱۲۰ گرم ساردین ماهی، ۵۶۹ میلی گرم کلسیم یافت می شود. این مقدار از چیزی که پزشکان و متخصصان برای افراد بالغ (۱۹-۵۰) سال توصیه میکنند هم بیشتر است! کلسیم جدا از استخوان ها، روی سیستم عصبی بدن، انتقال سیگنال عصبی و خون هم موثر است. کمبود کلسیم باعث لخته شدن خون می شود.

۳ – تقویت سیستم ایمنی بدن

ساردین، را شاید غنی ترین منبع سلنیم دانست. چرا که در در هر ۴ ساردین، ۴۶٪ DV (48 گرم) سلنیم یافت می شود. کمبود سلنیم در بدن، مشکلاتی مثل تخریب سیستم ایمنی، ایجاد زمینه بیماری های قلبی،خستگی ، ریزش مو، ضعف عضلانی، اختلالات خلقی و اخلاقی، تولید مثل، مشکلات تیروئید را ایجاد می کند.

۴ – پوست سالم

مصرف این ماهی، به ما در سطح سلولی نیز کمک می کند. به خاطر داشتن سلنیم ، محافظت سلولی را بهبود می دهد، التهاب پوست را کاهش می دهد و در ظاهر پوست تغییراتی را ایجاد می کند. همچنین در جلوگیری از سرطان پوست موثر است. این منبع غنی، روی محافظت از پوست در برابر اشعه های ماورا بنفش (UV) هم نقش موثری دارد.

۵ – پیشگیری از سرطان

طبق تحقیقات ، مصرف ساردین می تواند در جلوگیری از انواع سرطان مخصوصا سرطان پوست نقش  مهمی را ایفا کند.

خوردن ساردین فواید بسیار زیادی دارد. همونطور که تو این مقاله خواندیم ، برای سلامت قلب، پوست، حفظ وزن متعادل و … مفید است. اما ساردین ها یک کاربرد دیگه هم دارند!  ایا میدونستید از ساردین ها محصولی به نام پودر ماهی ساردین توسط پودر ماهی صالحی تولید می شود؟! پودرماهی هیچ مصرف خوراکی برای انسان ندارد. از این پودر ها برای غذا دادن حیوانات اهلی و طیور و پرندگان استفاده می شود. به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا و قیمت مناسب از ان در دامداری ها و پرورش مرغ و … استفاده می شود.

۳/۵ - (۲ امتیاز)

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *